Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCampbell, David N.
TitelOn Being Number One: Competition in Education
Quelle(1974)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClasses (Groups of Students); Competition; Cooperation; Elementary Schools; Humanization; Nongraded Instructional Grouping; Nongraded Student Evaluation; Open Education; Student Teacher Relationship; Values
AbstractCompetition, in classrooms as on the athletic fields, could destroy childhood and distort an entire lifetime. In an educational institution there is no need for grading, promotion, ranking, tracking, or labeling. A tremendous burden would be removed if teachers could teach without "evaluation," if people would come to school to learn rather than for credit, and if the sole motivation for learning would become interest. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: