Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaloch, Beth; Bomer, Randy
TitelResearch and Policy: Teaching about and with Informational Texts: What Does Research Teach Us?
QuelleIn: Language Arts, 90 (2013) 6, S.441-450 (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-9170
SchlagwörterLiteracy; Nonfiction; Access to Information; Learner Engagement; Reading Aloud to Others; Discussion (Teaching Technique); Direct Instruction; Educational Research; Literacy Education; Literature Reviews; Early Childhood Education; Elementary Education
AbstractThis column explores the research that investigates teaching children with informational texts, which is a growing concern and focus in Common Core State Standards (CCSS.) The authors highlight empirical data that study the use of informational texts with young learners. The article is foregrounded in four key findings: make the texts available and accessible, create authentic opportunities for engagement, engage students through interactive read-alouds, and employ explicit instruction. (As Provided).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Arts" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: