Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDavis, Andrew
TitelHow Far Can We Aspire to Consistency When Assessing Learning?
QuelleIn: Ethics and Education, 8 (2013) 3, S.217-228 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1744-9642
DOI10.1080/17449642.2013.876788
SchlagwörterEthics; Evaluation Methods; Aesthetics; Validity; Reliability; Academic Achievement; Natural Sciences; Value Judgment; Holistic Evaluation; Humanities; Social Sciences
AbstractHow far can consistent assessment capture all the worthwhile features of educational achievement? Are some important components of learning "necessarily" open to a range of potentially inconsistent judgments by different assessors? I argue for a cautiously affirmative answer to this question, drawing on analogies with aesthetic judgments and a rehearsal of the holistic characteristics of some assessment criteria. I also employ recent treatments of moral particularism and of concepts of incommensurability to oppose the drive for consistency in assessment required by a high stakes accountability regime. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Ethics and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: