Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcGarvey, Lynn M.; Sterenberg, Gladys Y.; Long, Julie S.
TitelAn Unplanned Path
QuelleIn: Teaching Children Mathematics, 20 (2013) 3, S.182-189 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1073-5836
SchlagwörterElementary School Mathematics; Mathematics Teachers; Elementary School Teachers; Teacher Characteristics; Self Esteem; Professional Isolation; Teacher Attitudes; Interests; Teacher Leadership; Leadership Qualities
AbstractThe authors elucidate what they saw as three important challenges to overcome along the path to becoming elementary school mathematics teacher leaders: marginal interest in math, low self-confidence, and teaching in isolation. To illustrate how these challenges were mitigated, they focus on the stories of two elementary school teachers--Laura and Susan. Their stories will likely resonate with many other elementary school teachers who might then recognize their own leadership potential. (ERIC).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191-1502. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-3702; Fax: 703-476-2970; e-mail: orders@nctm.org; Web site: http://www.nctm.org/publications/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Children Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: