Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShockley, Robert; Watlington, Eliah; Felsher, Rivka
TitelOut on a Limb: The Efficacy of Teacher Induction in Secondary Schools
QuelleIn: NASSP Bulletin, 97 (2013) 4, S.350-377 (28 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-6365
DOI10.1177/0192636513510595
SchlagwörterQualitative Research; Beginning Teacher Induction; Program Effectiveness; Correlation; Secondary School Teachers; Teacher Persistence; Instructional Leadership; Middle School Teachers; Faculty Mobility; Meta Analysis; Academic Achievement; Literature Reviews
AbstractThis article reports the results of a qualitative meta-analysis study of the research and literature on the efficacy of teacher induction on the retention of high-quality secondary school teachers and challenges current assumptions about the efficacy of induction despite the proliferation of induction programs nationwide. A theoretical model for the design of future teacher induction programs that emerged from the research is presented. Recommendations for secondary school leadership, policy, and future research are included. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASSP Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: