Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArchbold, Georgina E.; Dobbek, Nick; Nader, Karim
TitelTemporal Dynamics of Recovery from Extinction Shortly after Extinction Acquisition
QuelleIn: Learning & Memory, 20 (2013) 8, S.395-398 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-0502
DOI10.1101/lm.028225.112
SchlagwörterLearning Processes; Memory; Retention (Psychology); Fear; Recall (Psychology); Time
AbstractEvidence suggests that extinction is new learning. Memory acquisition involves both short-term memory (STM) and long-term memory (LTM) components; however, few studies have examined early phases of extinction retention. Retention of auditory fear extinction was examined at various time points. Shortly (1-4 h) after extinction acquisition spontaneous recovery was high compared to that after longer delays (8-24 h). Recall of a consolidated extinction trace was also impaired if it was preceded 1 h by extinction of a novel CS; propranolol did not attenuate this effect. These results suggest poor extinction retention reflects a retrieval impairment caused by the aversive experience of extinction training. (As Provided).
AnmerkungenCold Spring Harbor Laboratory Press. 500 Sunnyside Boulevard, Woodbury, NY 11797-2924. Tel: 800-843-4388; Tel: 516-367-8800; Fax: 516-422-4097; e-mail: cshpres@cshl.edu; Web site: http://www.learnmem.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning & Memory" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: