Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMurphy, Edward; Bell, Randy
TitelDating the Moon: Teaching Lunar Stratigraphy and the Nature of Science
QuelleIn: Science Teacher, 80 (2013) 2, S.34-39 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterScience Instruction; Astronomy; Teaching Methods; Scientific Concepts; Science Equipment; Geology; Class Activities
AbstractAs our closest celestial neighbor, the Moon is a familiar and inspiring object to investigate using a small telescope, binoculars, or even photographs or one of the many high quality maps available online. The wondrously varied surface of the Moon--filled with craters, mountains, volcanic flows, scarps, and rilles--makes the Moon an excellent context for students to explore the methods scientists use to date geologic features, while learning about scientific observation and inference. This activity includes a unique application of the law of superposition that allows students to explore the relative ages of key lunar features and their origins. (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: