Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMayo, Cris
TitelUsing Philosophy of Education to Create Communities in Difficult Times: Adult Learners and New Spaces for Learning Together
QuelleIn: Philosophical Studies in Education, 44 (2013), S.37-43 (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0160-7561
SchlagwörterStellungnahme; Educational Philosophy; Low Income; Adult Students; Adult Learning; Reentry Students; Interpersonal Communication; Educational History; Community Involvement
AbstractThis article examines the kind of space formed by philosophical discussion of education with lower-income, adult learners making their way back to structured education amidst work and life responsibilities. It explores two new social contexts that define this experience of return to education. The first is the sociability of philosophical engagement with others, and the second is the longing to give back to communities by initiating conversations with school-aged youth or with other adult learners. (Contains 9 footnotes.) (ERIC).
AnmerkungenOhio Valley Philosophy of Education Society. Web site: http://www.ovpes.org/journal.htm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Philosophical Studies in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: