Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKapon, Shulamit
TitelConstructing Conceptual Meaning from a Popular Scientific Paper--The Case of E = mc[superscript 2]
QuelleIn: Physics Education, 48 (2013) 1, S.90-95 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-9120
DOI10.1088/0031-9120/48/1/90
SchlagwörterPhysics; Science Education; Science Instruction; Energy; Nuclear Physics; Scientists; Intervention; Secondary School Science; Grade 12; Scientific Concepts; High School Students
AbstractAlthough high school physics students solve problems using the expression E = mc[superscript 2], the origin of this expression and its deep conceptual meaning are hardly ever discussed due to students' limited prior knowledge. In 1946, a year after the atomic bombs were first dropped, Albert Einstein published a popular scientific paper explaining the equivalence between mass and energy to the general public and the implications of this principle for our daily lives. This paper describes the utilization of Einstein's paper in a high-school physics lesson on the equivalence of mass and energy, and discusses the instructional affordances of discussing exemplary popular scientific texts in a physics lesson. (Contains 2 tables.) (As Provided).
AnmerkungenInstitute of Physics Publishing. The Public Ledger Building Suite 929, 150 South Independence Mall West, Philadelphia, PA 19106. Tel: 215-627-0880; Fax: 215-627-0879; e-mail: info@ioppubusa.com; Web site: http://journals.iop.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: