Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHill, Dara
TitelThree Mentor Texts that Support Code-Switching Pedagogies
QuelleIn: Voices from the Middle, 20 (2013) 4, S.10-15 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1074-4762
SchlagwörterMentors; Code Switching (Language); Instruction; Middle School Students; Native Language; Black Dialects; Scaffolding (Teaching Technique); African American Students
AbstractThis article informs us about the need for facilitating code-switching pedagogies that call for teacher-led scaffolding of students' home languages to negotiate informal and formal contexts for writing and speaking. Varied strategies are guided by three mentor texts the author has conceptualized or enacted in practice and research among middle level students. The three mentor texts guiding recommendations include Woodson's (2009) "Peace, Locomotion", Fleischman's (1997) "Seedfolks", and Curtis's (1997) "The Watsons go to Birmingham-1963". (Contains 4 figures.) (As Provided).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Voices from the Middle" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: