Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStedman, James M.; Adams, Russell L.
TitelTeacher Perception of Behavioral Adjustment as a Function of Linguistic Ability in Mexican-American Head-Start Children
Quelle(1973)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEnglish (Second Language); Language Ability; Mexican Americans; Student Adjustment; Student Behavior; Student Teacher Relationship; Teacher Attitudes
AbstractData indicated that students high in English-language proficiency also tend to receive high behavioral ratings from their teachers. The opposite was true for those low in English-language proficiency. Further research is needed to isolate teacher bias in order to determine whether this factor has undue influence on teachers' behavioral ratings of young Mexican-American children. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: