Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBell, Lauren; Peters, Eleanor Eckerson
InstitutionCampaign for College Opportunity; Institute for Higher Education Policy (IHEP)
TitelEnsuring Fairness in College Admissions: Rethinking Recruitment, Demonstrated Interest Strategies, Early Decision, and Legacy Admission. Equitable College Admissions Practices
Quelle(2023), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Admission; Admission Criteria; Educational Policy; Equal Education; Educational Practices; Student Recruitment; Access to Education; Barriers
AbstractThis brief is part of the Affirming Equity, Ensuring Inclusion, and Empowering Action initiative. This brief--which draws on a thorough review of existing research, original data analysis, and conversations with institutional leaders and experts--urges college leaders and admissions officials to address longstanding inequities in college access by rethinking four policies and practices: (1) recruitment strategies; (2) demonstrated interest policies; (3) early admission deadlines; and (4) legacy admission policies. These practices too often are barriers to the economic mobility a college degree can offer. For all Americans to have access to a valuable college education, there must be a thorough review of current admissions practices and, most importantly, the courage to change them in ways that prioritize equity. [Eileen and Harold Brown provided additional funding for this series of briefs.] (ERIC).
AnmerkungenCampaign for College Opportunity. 714 West Olympic Blvd Suite 745, Los Angeles, CA 90015. Tel: 213-744-9434; Fax: 877-207-3560; e-mail: info@collegecampaign.org; Web site: http://collegecampaign.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: