Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKan, Sophia; Pontuschka, Rafael
InstitutionUNICEF Office of Research – Innocenti (Italy)
TitelLearning on Hold: The Toll of COVID-19 School Closures on Mozambique's Foundational Literacy
Quelle(2023), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; COVID-19; Pandemics; School Closing; Grade 3; Grade 4; Elementary School Students; Reading Achievement; Outcomes of Education; Student Characteristics; Family Characteristics; Institutional Characteristics; Reading Skills; Achievement Gains; Emergent Literacy; Mozambique
AbstractIn Mozambique, the COVID-19 pandemic led to schools closing for 80 percent of the 2020 academic year, affecting 8.5 million students and nearly 15,000 schools across the country (United Nations, 2020). This brief seeks to address two crucial questions regarding Mozambique's Grade 3 and 4 students. First, what is the current state of reading outcomes of these students, and how have they been affected by the prolonged school closures? Second, how do children's individual, household and school characteristics relate to literacy outcomes? An analysis of pre- and post-pandemic reading skills, using data from the Avaliação Longitudinal da Desistência Escolar (ALDE, Longitudinal Assessment of School Dropout) reveals significant learning losses in basic literacy skills. Across the country, children in Grades 3-4 showed reduced proficiency in identifying letters in 2021, compared to students in the same grades in 2019. (ERIC).
AnmerkungenUNICEF Office of Research - Innocenti. Via degli Alfani 58, 50121, Florence, Italy. Tel: 39-055-20330; Fax: 39-055-2033220; e-mail: florence@unicef.org; Web site: https://www.unicef-irc.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: