Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKolarec, Biserka; Nincevic, Marina
TitelComparison of Two Exam Evaluation Methods for Objectivity
Quelle(2022), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kolarec, Biserka)
ORCID (Nincevic, Marina)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStatistics Education; Mathematics Tests; Evaluation Methods; Test Construction; Task Analysis; Item Analysis; Comparative Analysis; Probability; College Students; Serial Ordering
AbstractThe object of research is a statistics exam that contains problem tasks. One examiner performed two exam evaluation methods to repeatedly evaluate the exam. The goal was to compare the methods for objectivity. One of the two exam evaluation methods we call a serial evaluation method. The serial evaluation method assumes evaluation of all exam tasks of an individual student in sequential order, so evaluation "student by student". Unlike that, a parallel evaluation method assumes the "task by task" evaluation of exams for the whole group of students. A paired samples analysis of exam results indicates a statistically significant difference between methods. Further analysis showed a statistically significant difference in results obtained by the serial evaluation and the repeated serial evaluation, while the difference in results obtained by the parallel evaluation and the repeated parallel evaluation turned out not to be statistically significant. Furthermore, our research gave evidence that the repeated parallel evaluation changes result significantly less than the repeated serial evaluation. Consequently, we consider the parallel evaluation a more objective tool in exam evaluation than the serial evaluation. [For the complete proceedings, see ED631021.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Society for Technology, Education, and Science. 944 Maysey Drive, San Antonio, TX 78227. Tel: 515-294-1075; Fax: 515-294-1003; email: istesoffice@gmail.com; Web site: http://www.istes.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: