Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNicula, Bogdan; Panaite, Marilena; Arner, Tracy; Balyan, Renu; Dascalu, Mihai; McNamara, Danielle S.
TitelAutomated Assessment of Comprehension Strategies from Self-Explanations Using Transformers and Multi-task Learning
Quelle(2023), (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReading Strategies; Reading Comprehension; Metacognition; STEM Education; Artificial Intelligence; Technology Uses in Education; Natural Language Processing; College Students; Scores; Reading Instruction; Instructional Effectiveness
AbstractSelf-explanation practice is an effective method to support students in better understanding complex texts. This study focuses on automatically assessing the comprehension strategies employed by readers while understanding STEM texts. Data from 3 datasets (N = 11,833) with self-explanations annotated on different comprehension strategies (i.e., bridging, elaboration, and paraphrasing) and an overall quality score was used to train various machine learning models in both single-task and multi-task setups. Our end-to-end neural architecture considers RoBERTa as an encoder applied to the target and self-explanation texts, combined with handcrafted features for assessing text cohesion and filtering out low-quality examples. The best configuration obtained a 0.699 weighted F1-score for the overall self-explanation quality. [This paper was published in: "AIED 2023, CCIS 1831," edited by N. Wang et al., Springer Nature, 2023, pp. 695-700.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: