Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWade, Carol H.; Wilkens, Christian; Sonnert, Gerhard; Sadler, Philip M.
TitelFour Component Instructional Design (4C/ID) Model Confirmed for Secondary Tertiary Mathematics
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (42nd, Mazatlán, Mexico and Online, May 27-Jun 6, 2021).
Quelle(2020), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterInstructional Design; College Mathematics; Mathematics Instruction; Models; Mathematical Concepts; Concept Formation; Calculus; Secondary School Mathematics; Difficulty Level; Cognitive Processes; Success; College Freshmen; High School Students; College Readiness; Problem Solving; Mathematics Skills; Memory
AbstractCognitive Load Theory's Four Component Instructional Design (4C/ID) Model has been used in mathematics education but not confirmed as an instructional theory. Using the Factors Influencing College Success in Mathematics (FICSMath) project and confirmatory factor equation modeling, we empirically validated the model and created the 4C/IDMath Model. Instructional experiences of respondents completing the FICSMath survey were mapped to the theoretical components of the 4C/ID Model. The Mathematical Learning Task, Conceptual Understanding, Procedural Fluency, and Practice for Recall Components correspond to the Learning Task, Support, Procedure, and Part Task Components, respectively, from the original 4C/ID Model. The 4C/IDMath Model can be used to guide instruction in secondary precalculus and calculus courses to support transfer of learning to single variable college calculus. [For the complete proceedings, see ED629884.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: