Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlawsaj, Manal; Berman, Max; Mujaj, Teuta; Rankin, Kayla
InstitutionNelson A. Rockefeller Institute of Government
TitelState Universal Pre-K Policies: Lessons from Florida, Oklahoma, and Vermont
Quelle(2023), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreschool Education; State Policy; Educational Policy; Access to Education; State Programs; Early Childhood Education; Educational History; Equal Education; Florida; Oklahoma; Vermont; New York
AbstractResearch has demonstrated the wide-ranging and positive benefits from high-quality publicly-funded prekindergarten education. Yet, access for families with young children remains uneven, with significant gaps across geography, income, race, and ethnicity. Over the last few decades, many states have worked to broaden access to prekindergarten education (pre-K), but only three states--Oklahoma, Florida, and Vermont--have implemented statewide universal pre-K programs (UPK). In this report, the authors consider the three case studies of state universal pre-K programs--Oklahoma, Florida, and Vermont. In doing so, they outline the development, structure, and implementation of each state's UPK program and analyze the relative accessibility, quality, funding, and impacts of their programs. In analyzing these case studies, the authors consider how they can be instructive for other states as they seek to expand and improve pre-K policies and programs, in particular, for policymakers in New York State as they continue to work to expand access to pre-K and move the state towards more universal access. (ERIC).
AnmerkungenNelson A. Rockefeller Institute of Government. 411 State Street, Albany, NY 12203-1003. Tel: 518-445-4150; Web site: https://rockinst.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: