Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohansson, Stefan; Hansen, Kajsa Yang; Thorsen, Cecilia
TitelA Modeling Approach to Identify Academically Resilient Students: Evidence from PIRLS 2016
Quelle(2022), (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterResilience (Psychology); Achievement Tests; Grade 4; Foreign Countries; Disadvantaged Youth; Educational Resources; Low Income Students; Elementary School Students; Parents; Employment Level; Family Environment; Books; Educational Attainment; Educational Environment; Reading Achievement; Student School Relationship; Bullying; Self Esteem; Reading Habits; Reading Interests; Singapore; Taiwan; Finland; Norway; Germany; Chile; Canada; Sweden; Progress in International Reading Literacy Study
AbstractAcademic resilience is difficult to define in an international setting, since economic levels and achievement standards vary across countries and over time. In studies of academic resilience, the concept is typically operationalized using pre-defined cut-offs of achievement and social background. The main objective of the current study is to apply a modelling approach to identify academically resilient students. Data come from educational systems in the Progress in International Reading Literacy Study 2016. Main method was latent profile analysis. The current study showed that it was possible to identify a group of academically resilient students using a set of indicators indicating positive adaptation in terms of higher reading achievement than expected and higher levels on protective factors like school belongingness. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: