Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Ji-Eun; Jindal, Amisha; Patki, Sanika Nitin; Gurung, Ashish; Norum, Reilly; Ottmar, Erin
TitelA Comparison of Machine Learning Algorithms for Predicting Student Performance in an Online Mathematics Game
Quelle(2023), (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lee, Ji-Eun)
ORCID (Gurung, Ashish)
ORCID (Ottmar, Erin)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeaching Methods; Algorithms; Mathematics Tests; Computer Games; Learning Analytics; Interaction Process Analysis; Middle School Students; Anxiety; Mathematics Instruction; Models; Validity; Algebra; Learning Processes; Computer Assisted Instruction; Comparative Analysis; Mathematical Concepts; Concept Formation; Sampling; Correlation; Scores; Prediction
AbstractThis paper demonstrated how to apply Machine Learning (ML) techniques to analyze student interaction data collected in an online mathematics game. Using a data-driven approach, we examined: (1) how different ML algorithms influenced the precision of middle-school students' (N = 359) performance (i.e. posttest math knowledge scores) prediction; and (2) what types of in-game features (i.e. student in-game behaviors, math anxiety, mathematical strategies) were associated with student math knowledge scores. The results indicated that the Random Forest algorithm showed the best performance (i.e. the accuracy of models, error measures) in predicting posttest math knowledge scores among the seven algorithms employed. Out of 37 features included in the model, the validity of the students' first mathematical transformation was the most predictive of their posttest math knowledge scores. Implications for game learning analytics and supporting students' algebraic learning are discussed based on the findings. [This is the online first version of an article published in "Interactive Learning Environments."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: