Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBishop, Sarah; Quintanilla-Muñoz, Christina; Marshall, Thomas, III
InstitutionIntercultural Development Research Association (IDRA)
TitelLiterature Review -- Digital Equity and Inclusion for Education
Quelle(2022), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEqual Education; Inclusion; COVID-19; Pandemics; Access to Education; Access to Computers; Digital Literacy; Internet; Research Skills; Advocacy; Audits (Verification); Student Characteristics; Race; Ethnicity; Income; Immigrants; Native Language; Bilingualism; Second Language Learning; English (Second Language); Student Diversity; Learner Engagement; Technological Literacy; Pedagogical Content Knowledge; Faculty Development; Students with Disabilities; Educational Finance; Educational Practices
AbstractResearch and advocacy have pinpointed the necessity of improving access to broadband and electronic devices in addition to securing research skills as part of a well-rounded education. The numerous factors surrounding digital literacy are also directly related to equity. This literature review explores the research and data on digital access and digital audits, digital access and COVID-19, digital equity landscape post-COVID-19, digital literacy, digital citizenship, digital redlining and equity issues, and recommendations for action in general and at the state level, school level, classroom level and community level. (ERIC).
AnmerkungenEquity Assistance Center Region II. Available from: Intercultural Development Research Association. 5815 Callaghan Road Suite 101, San Antonio, Texas 78228. Tel: 210-444-1710; Fax: 210-444-1714; e-mail: feedback@idra.org; Web site: http://www.idra.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: