Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArsenault, Tessa L.; Powell, Sarah R.
TitelWord-Problem Performance Differences by Schema: An Analysis of Students with and without Mathematics Difficulty
Quelle(2022), (44 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Arsenault, Tessa L.)
ORCID (Powell, Sarah R.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterWord Problems (Mathematics); Mathematics Achievement; Models; Charts; Graphs; Difficulty Level; Student Problems; Schemata (Cognition)
AbstractWord-problem features such as text complexity, charts and graphs, position of the unknown, calculation complexity, irrelevant information, and schemas impact word-problem performance. We compared the word-problem performance of typically achieving (TA) students and students with mathematics difficulty (MD). First, we measured the word-problem performance of all students for schemas and position of the unknown. Then, the performance of students with MD for schemas, position of the unknown, irrelevant information, and charts or graphs. Across schemas, while TA students outperformed students with MD, all students typically scored higher on Change and Difference problems than Total problems. For position of the unknown, students often scored highest on problems with the final position unknown. Students with MD also demonstrated higher scores on problems with irrelevant information than charts and graphs. Although patterns emerged, not all problems followed the same trends, suggesting further research should investigate the impact of word problem features on word-problem accuracy. [This paper was published in "Learning Disabilities Research and Practice" v37 n1 p37-50 2022 (EJ1326906).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: