Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDoabler, Christian T.; Clarke, Ben; Fien, Hank; Baker, Scott K.; Strand Cary, Mari; Kosty, Derek B.
TitelThe Science behind Curriculum Development and Evaluation: Taking a Design Science Approach in the Production of a Tier 2 Mathematics Curriculum
Quelle(2015), (33 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Curriculum; Curriculum Development; Instructional Design; Mathematics Instruction; Elementary School Students; Grade 1; Learning Disabilities; Teaching Methods; Direct Instruction; Theories; Intervention; Outcomes of Education
AbstractThe production of an effective mathematics curriculum begins with a scientific development, evaluation, and revision framework. The purpose of this study was to conduct an initial investigation of a recently developed Tier 2 mathematics curriculum designed to improve the outcomes of 1st grade students at-risk for mathematics difficulties. The curriculum, which is anchored to a scientific design framework and a well-specified theory of change, centers on the careful integration of foundational concepts of whole number and validated-design principles of explicit and systematic instruction. Four instructional groups, with each consisting of five 1st grade students with mathematics difficulties and one interventionist, participated in the study. Data related to the feasibility, usability, and promise of the curriculum to improve student mathematics achievement were collected using multiple methods. Results provide preliminary evidence in terms of these curriculum development and evaluation areas. Implications for instruction and design research are discussed. [This paper was published in "Learning Disability Quarterly" v38 n2 p97-111 May 2015.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: