Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionGeorge W. Bush Presidential Center, George W. Bush Institute
TitelVeterans in Higher Education State and National Policy Recommendations
Quelle(2021), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterVeterans; Higher Education; Educational Policy; Health; Well Being; Barriers; Academic Achievement; Federal Legislation; Educational Attainment; State Policy; Guidance; Public Policy; Educational Quality; Flexible Scheduling; Nontraditional Students; Credentials; Certification; Employment Qualifications; Licensing Examinations (Professions); Advisory Committees
AbstractPolicy barriers at the national and state levels are preventing many student veterans from achieving their academic and professional potential. Layers of rigid rules determine when, where, and how post-9/11 GI Bill® recipients -- most student veterans -- can utilize their service-connected education benefits. Policymakers should work to knock down these barriers. The Veteran Higher Education Task Force developed five national and state policy recommendations that would enhance the lives of student veterans: (1) Ensure guidance on student veteran policy is current and accessible; (2) Increase assessment and oversight to ensure quality programs; (3) Adopt a new approach to flexible learning models; (4) Enhance degree programs through a focus on credentialing, certification, and licensing; and (5) Emphasize health and well-being. [This report was prepared by the George W. Bush Institute Military Service Initiative's Veteran Higher Education Task Force.] (ERIC).
AnmerkungenGeorge W. Bush Institute. 2943 SMU Boulevard, Dallas, TX 75205. Tel: 214-200-4300; e-mail: educationreform@bushcenter.org; Web site: https://www.bushcenter.org/topics/education
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: