Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCronen, Stephanie; Diffenderffer, Anne; Medway, Rebecca
InstitutionNational Center for Education Evaluation and Regional Assistance (NCEE) (ED/IES); American Institutes for Research (AIR)
TitelNational Study of the Implementation of Adult Education: Compendium of Survey Results from 2018-19. Supplemental Volume. NCEE 2023-001c
Quelle(2023), (170 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Program Implementation; Adult Education; Labor Force Development; Labor Legislation; Federal Legislation; Adult Literacy; Program Evaluation; National Surveys; Research Methodology; Educational Policy
AbstractThis compendium presents comprehensive information from the surveys for the full report "Linking Adult Education to Workforce Development in 2018-19: Early Implementation of the Workforce Innovation and Opportunity Act at the Local Level. Evaluation Report. NCEE 2023-001r" (ED626771), and serves as a supplement, which provides in-depth findings on local implementation of a set of key practices under the Workforce Innovation and Opportunity Act (WIOA). While the study synthesizes the data into sets of key findings, this volume provides information about the design, methods, and results of the national surveys of local adult education providers and state directors of adult education, which served as the main data sources for the implementation study. It also includes details on the existing data sources used to supplement the survey data. Chapter 1 provides information on the study methodology, including the samples and data sources used. Chapter 2 presents tables of results for each item in the surveys administered as part of the study. Chapter 3 provides the survey instruments used to collect the study data. [For the appendices to the full report, see ED626772.] (ERIC).
AnmerkungenNational Center for Education Evaluation and Regional Assistance. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://ies.ed.gov/ncee/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: