Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Jeff; Anguiano-Carrasco, Cristina; Walton, Kate E.
InstitutionACT, Inc.
TitelPredicting Academic Readiness from Social Emotional Assessment Data: Development of the Mosaic Readiness Index. ACT Research. Technical Brief
Quelle(2022), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigh School Students; Aptitude Tests; Social Emotional Learning; Predictor Variables; Outcomes of Education; Measurement; Educational Environment; Grades (Scholastic); College Entrance Examinations; College Readiness; Interpersonal Competence; Emotional Response; Psychological Patterns; ACT Assessment
AbstractThis paper documents the development of the Mosaic Readiness Index, a score that is reported for individuals who take the high school version of Mosaic by ACT®: Social Emotional Learning Assessment (hereafter referred to as the Mosaic assessment). The Mosaic Readiness Index is designed to predict high school academic outcomes--namely high school coursework, high school grades, and ACT test scores. Compared to the Mosaic assessment scores for individual constructs, the Mosaic Readiness Index more strongly predicts academic readiness because this index optimizes its prediction using item-level data. This paper describes the (a) rationale behind the index, (b) sample of data and statistical methods used for estimating the index's scoring parameters, and (c) results that show how well the index predicts academic readiness. The authors also document the development of the percentile ranks and score levels that are reported for the index and compare average scores for different groups of students. (ERIC).
AnmerkungenACT, Inc. 500 ACT Drive, P.O. Box 168, Iowa City, IA 52243-0168. Tel: 319-337-1270; Web site: http://www.act.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: