Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeiss, Michael J.; Bloom, Howard S.; Singh, Kriti
TitelWhat 20 Years of MDRC RCTs Suggest about Predictive Relationships between Intervention Features and Intervention Impacts for Community College Students
Quelle(2022), (29 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Weiss, Michael J.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommunity College Students; Intervention; Predictive Measurement; Randomized Controlled Trials; Academic Achievement; Progress Monitoring; Enrollment Rate; Educational Research; College Credits
AbstractThis article provides evidence about predictive relationships between features of community college interventions and their impacts on student progress. This evidence is based on analyses of student-level data from large-scale randomized trials of 39 (mostly) community college interventions. Specifically, the evidence consistently indicates that impacts tend to be larger as the number of intervention components increases and with the degree to which interventions promote full-time enrollment in fall and spring and/or summer enrollment. Less consistent evidence suggests that impacts tend to be larger for interventions that increase advising, tutoring, and, to a lesser extent, financial support. These results provide food for thought about the design of future community college innovations to be tested by researchers or tried by practitioners. [This is the online first version of an article published in "Educational Evaluation and Policy Analysis."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: