Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFonseca, Gabriela; Barros, Fernando, Jr.; Santos, Daniel; Scorzafave, Luiz Guilherme
TitelFading out of Early Childhood Education Effects: The Role of Data Availability
Paper prepared for the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Online, Apr 17-21, 2020).
Quelle(2020), (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEarly Childhood Education; Outcomes of Education; Sustainability; Achievement Gains; Elementary School Students; Foreign Countries; Grouping (Instructional Purposes); Grades (Scholastic); Data Use; Time Factors (Learning); Data Analysis; Data Interpretation; Brazil
AbstractThis work investigates how data availability can lead to different conclusions about the so-called fading-out effect of early childhood education (ECE). We explore a extensive dataset from 2008 and 2012 on elementary school children from a small municipality in Brazil. This data allows us to evaluate the effect of ECE attendance on language proficiency score using either cohort-based or grade-based data. We estimate and test if there is a difference in ECE effect on proficiency between 2008 and 2012. Our results indicate no fading-out of ECE effects while using cohort-based data, but a complete fade away of effects with grade-based data. We interpret those results as a sample selection issue caused mostly by ECE effect on grade progression. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: