Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReyes, Pedro; Alexander, Celeste
InstitutionTexas Education Research Center
TitelA Summary of the Charter Authorizer Accountability Report 2012-13. Policy Brief
Quelle(2015), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCharter Schools; Accountability; Academic Achievement; Comparative Analysis; Public Schools; Nontraditional Education; Progress Monitoring; Achievement Tests; Achievement Gap; College Readiness; Career Readiness; Elementary Secondary Education; Open Enrollment; Texas; State of Texas Assessments of Academic Readiness (STAAR)
AbstractIn Senate Bill (SB) 2 (83rd Texas Legislature, Regular Session, 2013), the Texas Legislature added Texas Education Code (TEC) § 12.1013 (a)-(d). This legislation required that charter school performance to be compared to comparable traditional public schools. This report responds to that mandate, using Texas' P-20/Workforce Repository data for the 2012-13 school year. In particular, the following summary reviews descriptive results comparing charter school types to matched traditional public schools on four Performance Indices and student mobility, then specifically highlights Alternative Education Accountability charter schools. The Performance Indices were first introduced in 2013 and include: (1) Student Achievement; (2) Student Progress; (3) Closing Performance Gaps; and (4) Postsecondary Readiness. [Contributing authors include: Cynthia Juniper, Matt Farber, and Cheryl Wilkinson.] (ERIC).
AnmerkungenTexas Education Research Center. University of Texas at Austin, Pickle Research Campus, 10100 Burnet Road, Bldg #137 TCB, Rm 1.143A, L4500, Austin, TX 78758; Tel: 512-471-4528; Web site: https://texaserc.utexas.edu/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: