Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDeclercq, Lies; Jamshidi, Laleh; Fernández-Castilla, Belen; Moeyaert, Mariola; Natasha, Beretvas S.; Ferron, John M.; Van den Noortgate, Wim
TitelMultilevel Meta-Analysis of Individual Participant Data of Single-Case Experimental Designs: One-Stage versus Two-Stage Methods
Quelle(2020), (21 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterResearch Design; Data Analysis; Effect Size; Models; Meta Analysis; Research Methodology
AbstractTo conduct a multilevel meta-analysis of multiple single-case experimental design (SCED) studies, the individual participant data (IPD) can be analyzed in one or two stages. In the one-stage approach, a multilevel model is estimated based on the raw data. In the two-stage approach, an effect size is calculated for each participant and these effect sizes and their sampling variances are subsequently combined to estimate a meta-analytic multilevel model. The multilevel model in the two-stage approach has fewer parameters to estimate, in exchange for the reduction of information of the raw data to effect sizes. In this paper we explore how the one-stage and two-stage IPD approaches can be applied in the context of meta-analysis of single-case designs. Both approaches are compared for several single-case designs of increasing complexity. Through a simulation study we show that the two-stage approach obtains better convergence rates for more complex models, but that model estimation does not necessarily converge at a faster speed. The point estimates of the fixed effects are unbiased for both approaches across all models, as such confirming results from methodological research on IPD meta-analysis of group-comparison designs. In light of these results, we discuss the implementation of both methods in R. [This is the online version of an article published in "Multivariate Behavioral Research."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: