Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDynarski, Susan; Nurshatayeva, Aizat; Page, Lindsay C.; Scott-Clayton, Judith
InstitutionNational Bureau of Economic Research (NBER)
TitelAddressing Non-Financial Barriers to College Access and Success: Evidence and Policy Implications. Working Paper 30054
Quelle(2022)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Barriers; Access to Education; Intervention; Disproportionate Representation; Success; Gender Differences; Racial Differences; Socioeconomic Status
AbstractNon-financial barriers to college are an important possible explanation for socioeconomic, racial, gender, and other gaps in college access and success. A sizeable economic literature documents policy efforts to understand and address these barriers. We review this literature on non-financial interventions for improving college access and success ranging from discreet and narrowly defined interventions to comprehensive and multifaceted programs and systemic-level solutions. (As Provided).
AnmerkungenNational Bureau of Economic Research. 1050 Massachusetts Avenue, Cambridge, MA 02138-5398. Tel: 617-588-0343; Web site: http://www.nber.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: