Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAhmed, Ishita; Steyer, Lily; Suntheimer, Noelle M,; Wolf, Sharon; Obradovic, Jelena
TitelDirectly Assessed and Adult-Reported Executive Functions: Associations with Academic Skills in Ghana
Quelle81 (2022), Artikel 101437 (14 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0193-3973
SchlagwörterForeign Countries; Executive Function; Academic Ability; Performance Based Assessment; Measurement Techniques; Predictor Variables; Literacy; Numeracy; Correlation; Student Behavior; Student Evaluation; Grade 3; Grade 4; Elementary School Students; Memory; Self Control; Reading Skills; Mathematics Skills; Ghana
AbstractExtant work on the importance of children's executive function (EF) for academic skills typically employs either direct assessments of EF skills or adult reports of children's EF behaviors. Each approach has advantages, yet few studies have examined how different EF measurement approaches distinctly relate to child outcomes. We examined how direct assessment of EF skills and teacher- and assessor-reports of EF behaviors uniquely predicted literacy and numeracy skills in the Greater Accra region of Ghana (N = 371, average age = 9.3 years). All three EF measures demonstrated significant associations with children's concurrent numeracy and literacy performance. Controlling for previous academic skills, direct assessment of EF skills predicted numeracy, teacher-report of EF behaviors predicted literacy, and assessor-report predicted both. Adapted EF measures uniquely contribute to students' academic skills in a context where educational experiences tend to be teacher-directed and emphasize obedience, suggesting that promoting EF can support learning in Ghana. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: