Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChen, Dandan
TitelEarly Childhood Teachers amid China's Curriculum Reforms: From a Literature Review
Quelle(2022), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Chen, Dandan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Early Childhood Teachers; Early Childhood Education; Curriculum Development; Educational Change; Preschool Curriculum; Curriculum Implementation; Teacher Administrator Relationship; China
AbstractThe curriculum is a cornerstone of education systems, and teachers remain one of the pivotal change agents in curriculum delivery. There is a lack of review of teachers' roles in China's curriculum reforms, despite the voluminous research on teachers' involvement in the educational change. This paper synthesizes the literature about early childhood teachers' situation in China's curriculum reforms and elucidates general implications for future attempts to improve teachers' status. It sheds light on the merits and limitations of China's top-down approach to early childhood teacher management. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: