Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJones, Calvin C.; Spencer, Bruce D.
InstitutionCenter for Statistics (ED/OERI); National Opinion Research Center (NORC)
TitelHigh School and Beyond: Second Follow-Up (1984) Sample Design Report. Contractor Report
Quelle(1986), (118 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Longitudinal Studies; High School Students; Student Surveys; Research Design; Sampling; Response Rates (Questionnaires); Statistical Bias; Error of Measurement; Weighted Scores; School Demography; Institutional Characteristics; National Education Longitudinal Study of 1988 (NCES)
AbstractThe first High School and Beyond follow-up survey, conducted in 1982, included sub-samples of 29,737 sophomore cohort and 11,995 senior cohort representatives from the base year survey samples. During the fall of 1982, nearly 18,500 of the sophomore cohort members selected for the first follow-up survey were subsampled for the High School and Beyond Transcripts Survey. This second follow-up survey, conducted in the spring of 1984, subsampled 14,825 members of those 18,500 sophomores, and it retained all of the seniors from the first follow-up survey selections. The questionnaires for the second follow-up focussed on postsecondary education, work, family formation, and selected attitudes. This report provides information that fully documents major technical aspects of the second follow-up sample selection and implementation, describes the weighting procedures, examines the possible impact of nonresponse on sample estimates, and evaluates the precision of estimates derived from the sample. (ERIC).
AnmerkungenOffice of Educational Research and Improvement. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. e-mail: edpubs@inet.ed.gov; Tel: 877-433-7827; Fax: 301-470-1244; Web site: http://www2.ed.gov/offices/OERI/edpubs.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: