Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilliamson, Joanna; Vidal Rodeiro, Carmen
InstitutionCambridge University Press & Assessment (United Kingdom)
TitelStudent Rank Order and Post-16 Subject Choices. Research Report
Quelle(2022), (70 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Class Rank; Exit Examinations; Postsecondary Education; Foreign Countries; Grades (Scholastic); Majors (Students); Predictor Variables; Mathematics; Computer Science; Sciences; Humanities; United Kingdom
AbstractThe transition from Key Stage 4 (KS4) to post-16 education marks a shift from a broad programme of study (around 8-10 subjects) to a narrower programme (usually 1-4 subjects). Within the constraints of course availability and entry criteria, students must make important choices. Students' post-16 pathways matter because different subjects as well as qualifications are associated with variable future opportunities in higher education, training, and careers, and with differing labour market returns. In this study, the authors investigated how a student's rank within a GCSE subject in their school relates to their progression to post-16 study in that subject, by making use of an unusual dataset from summer 2020. The authors obtained a complete dataset of summer 2020 GCSE results data from OCR. The descriptive statistics showed that within-subject progression to AS/A level increased with GCSE grade in almost all subjects. [This work was produced using statistical data from the ONS (Office for National Statistics).] (ERIC).
AnmerkungenCambridge University Press & Assessment. Shaftesbury Road Cambridge CB2 8EA. Tel: 44-1223-553311; e-mail: directcs@cambridge.org; Web site: https://www.cambridgeassessment.org.uk/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: