Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlotaibi, Khalid M.
TitelReading Skills Difficulties among EFL Learners in Saudi Arabia
Quelle(2022), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; English (Second Language); Reading Skills; Reading Strategies; Reading Comprehension; Barriers; Vocabulary; Independent Study; Spelling; Pronunciation; Discussion (Teaching Technique); Reading Fluency; Reading Aloud to Others; Scaffolding (Teaching Technique); Second Language Learning; Reading Difficulties; Saudi Arabia
AbstractSaudi EFL students experience similar difficulties as other language learners do when learning English. One of the most crucial disciplines of foreign language (FL) method study is the employment of reading strategies by speakers of EFL. Students who actively employ their reading comprehension techniques are able to comprehend and remember more of what they read as well as develop better levels of language competence. In this review paper, researchers find out the challenges that EFL learners face in reading in the Saudi Arabian context are: limited vocabulary, Lack of self-study exercises and difficulty grasping the meaning of the text, spelling of words and pronunciation problems; limited discussion among the class and group work; not reading widely enough and reading fluency. The strategies suggested for improving EFL reading skills are: hearing the teacher read aloud to the class; and scaffolding. The findings of this review study found that effective reading methods are essential for raising reading skills in EFL students in Saudi Arabia. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: