Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inde Alva, Jorge Klor
InstitutionAmerican Enterprise Institute (AEI)
TitelAccounting for Demographics and Risk in Postcollege Earnings
Quelle(2022), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccountability; Higher Education; Salaries; Outcomes of Education; College Graduates; Profiles; Minority Group Students; Low Income Students; Institutional Characteristics; Comparative Analysis; College Admission; College Preparation; Equal Education; Risk; Private Colleges; State Universities; Institutional Evaluation
AbstractCurrent accountability in higher education is primarily focused on equality--the application of the same metrics to all schools no matter whom they enroll. But an accountability system that judges schools only on former students' earnings outcomes will reward schools with certain demographic profiles over others--in the context of this report, colleges with fewer Black and low-income students. To apply any kind of accountability metric fairly, it's necessary to account for the hand a school is dealt in the demographic makeup of its students, just as it's necessary to assess how well or how poorly a school is doing in comparison to peers facing similar challenges. To fail to do this is to leave schools free to continue either admitting only the most prepared students they can attract or doing a poor job while excusing themselves because they serve a large percentage of low-income and minority students. (ERIC).
AnmerkungenAmerican Enterprise Institute. 1150 Seventeenth Street NW, Washington, DC 20036. Tel: 202-862-5800; Fax: 202-862-7177; Web site: http://www.aei.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: