Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCandelaria, Christopher A.; McNeill, Shelby M.; Shores, Kenneth A.
InstitutionAnnenberg Institute for School Reform at Brown University
TitelWhat Is a School Finance Reform? Uncovering the Ubiquity and Diversity of School Finance Reforms Using a Bayesian Changepoint Estimator. EdWorkingPaper No. 22-587
Quelle(2022), (80 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Candelaria, Christopher A.)
ORCID (McNeill, Shelby M.)
ORCID (Shores, Kenneth A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Finance; Finance Reform; Bayesian Statistics; Income; Court Litigation; State Aid; Educational Trends; Trend Analysis; State Government; Taxes; Budgets; State Legislation; State Policy; Alaska; Arizona; Arkansas; California; Colorado; Connecticut; Florida; Georgia; Illinois; Indiana; Iowa; Kentucky; Maine; Maryland; Massachusetts; Michigan; Minnesota; Missouri; Montana; Nebraska; Nevada
AbstractSchool finance reforms are not well defined and are likely more prevalent than the current literature has documented. Using a Bayesian changepoint estimator, we quantitatively identify the years when state education revenues abruptly increased for each state between 1960 and 2008 and then document the state-specific events that gave rise to these changes. We find 108 instances of abrupt increases in state education revenues across 43 states; about one-quarter of these changes had been undocumented. Half of the abrupt increases that occurred post-1990 were preceded by litigation-prompted legislative activity, and Democrat-party control of a state increases the probability of a changepoint occurring by 8 percentage points. (As Provided).
AnmerkungenAnnenberg Institute for School Reform at Brown University. Brown University Box 1985, Providence, RI 02912. Tel: 401-863-7990; Fax: 401-863-1290; e-mail: AISR_Info@brown.edu; Web site: http://www.annenberginstitute.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: