Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGanz, Jay B.; Pustejovsky, James E.; Reichle, Joe; Vannest, Kimberly J.; Foster, Margaret; Haas, April N.; Pierson, Lauren M.; Wattanawongwan, Sanikan; Bernal, Armando; Chen, Man; Skov, Rachel; Smith, S. D.
TitelConsidering Instructional Contexts in AAC Interventions for People with ASD and/or IDD Experiencing Complex Communicative Needs: A Single Case Design Meta-Analysis
Quelle(2022), (15 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ganz, Jay B.)
ORCID (Pustejovsky, James E.)
ORCID (Vannest, Kimberly J.)
ORCID (Foster, Margaret)
ORCID (Haas, April N.)
ORCID (Pierson, Lauren M.)
ORCID (Wattanawongwan, Sanikan)
ORCID (Smith, S. D.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAutism; Pervasive Developmental Disorders; Intellectual Disability; Developmental Disabilities; Communication Skills; Interpersonal Communication; Intervention; Augmentative and Alternative Communication; Program Effectiveness; Communication Disorders; Effect Size; Behavior Modification; Students with Disabilities
AbstractFor children with autism or intellectual and developmental disabilities who also have complex communication needs, communication is a necessary skill set to increase independence and quality of life. Understanding the how, where, and communication style being taught is important for identifying deficits in the field as well as which interventions are most effective. This meta-analysis sought to identify effectiveness among different settings, behavioral strategies, and moderator variables. A systematic search and screening process identified 114 eligible studies with 330 participants; overall outcomes indicate that augmentative and alternative communication interventions were effective with Tau effects ranging from 0.53 to 1.03 and log response ratio effects ranging from 0.21 to 2.90. However, no instructional context variables systematically predicted differences in intervention effectiveness. [This is the online first version of an article published in "Review Journal of Autism and Developmental Disorders."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: