Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionScholastic Inc.; YouGov
TitelKids & Family Reading Report™: Canadian Edition
Quelle(2017), (95 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Foreign Countries; Reading Attitudes; Recreational Reading; Reading Aloud to Others; Independent Reading; Elementary School Students; Secondary School Students; Childrens Literature; Adolescent Literature; Reading Habits; Books; Electronic Publishing; Printed Materials; Family Environment; Canada
AbstractIn early 2017, Scholastic, in conjunction with YouGov, conducted a survey to explore the attitudes and behaviours of English- and French-speaking Canadian children and families around reading books for fun. The key findings of this research, based on a nationally representative sample of 1,939 parents and children, including 371 parents of children ages 0-5; 784 parents of children ages 6-17; plus one child age 6-17 from the same household, are presented in this report. The study examines the state of kids and reading in Canada, what kids and parents want in books, reading aloud, reading in schools, and summer reading. (ERIC).
AnmerkungenScholastic Inc. 557 Broadway, New York, NY 10012. Tel: 212-343-6857; Fax: 212-343-4913; Web site: https://www.scholastic.com/home
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: