Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJustice, Laura M.; Jiang, Hui; Sun, Jing; Lin, Tzu-Jing; Purtell, Kelly; Ansari, Arya; Helsabeck, Nathan
TitelClassrooms Are Complex Host Environments: An Integrative Theoretical Measurement Model of the Pre-K to Grade 3 Classroom Ecology
Quelle(2022), (32 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Justice, Laura M.)
ORCID (Jiang, Hui)
ORCID (Sun, Jing)
ORCID (Lin, Tzu-Jing)
ORCID (Purtell, Kelly)
ORCID (Ansari, Arya)
ORCID (Helsabeck, Nathan)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Environment; Preschool Education; Kindergarten; Grade 1; Grade 2; Grade 3; Peer Relationship; Teaching Methods; Student Experience; Early Childhood Education; Student Characteristics; Student Diversity; Friendship
AbstractResearch Findings: The purpose of this study was to test a theoretical measurement model representing four proposed dimensions of the classroom ecology in pre-K to third-grade classrooms. The four proposed dimensions of Classroom Composition, Peer Network and Norms, Teacher Practices, and Student Experiences were evaluated using data collected in 182 classrooms and 2,662 students in two districts spanning rural, suburban, and urban settings. Overall, the theoretical measurement model supported the multi-dimensional nature of the classroom ecology across the early primary grades, although specific characteristics and relations within the four dimensions may vary somewhat in pre-kindergarten settings compared to kindergarten through third grade. Practice or Policy: The overarching goal is to advance research that conceptualizes the classroom ecology more broadly to reflect both the academic and peer environment. The study is important for advancing understanding of salient characteristics of the classroom ecology that may foster learning and achievement. [This is the online version of an article published in "Early Education and Development."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: