Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGalligan, Megan R. Ledoux; Suhrheinrich, Jessica; Kraemer, Bonnie
TitelVideo Modeling for High School Students with Autism Spectrum Disorder
Quelle(2020), (9 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Galligan, Megan R. Ledoux)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAutism; Pervasive Developmental Disorders; Skill Development; Students with Disabilities; High School Students; High School Teachers; Video Technology; Modeling (Psychology); Social Development; California
AbstractVideo modeling (VM) has demonstrated efficacy in teaching a variety of skills (e.g., social skills, communication, vocational tasks) to learners with autism spectrum disorder. Previous research indicates teachers and learners have supported the use of VM. However, the majority of studies have focused on elementary-school students; less research has explored the use of VM in secondary education settings. To extend the literature, this article describes the use of VM with three high school student-teacher dyads. Each teacher adapted the VM intervention to meet the needs of their student as well as to fit with the current technology available and utilized in their classrooms. All of the three students learned a different target skill with VM and achieved mastery criteria. Results for the three student skills, as well as implementation guidelines and future directions, are discussed. [This is the online version of an article published in "Journal of Special Education Technology." For the final published version of this article, see EJ1330434.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: