Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOlsen, Jennifer K.; Aleven, Vincent; Rummel, Nikol
TitelExploring Dual Eye Tracking as a Tool to Assess Collaboration
Quelle(2017), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEye Movements; Cooperation; Communication (Thought Transfer); Outcomes of Education; Attention; Intelligent Tutoring Systems; Fractions; Grade 5; Grade 4; Educational Technology; Dialogs (Language); Elementary School Mathematics
AbstractIn working towards unraveling the mechanisms of productive collaborative learning, dual eye tracking is a potentially helpful methodology. Dual eye tracking is a method where eye-tracking data from people working on a task are analyzed jointly, for example to extract measures of joint visual attention. We explore how eye gaze relates to effective collaborative learning and how analysis of dual eye-tracking data might enhance analysis of other data streams. In this chapter, we identify three broad areas of analysis where dual eye tracking may enhance understanding of collaborative learning processes: (1) how eye gaze is associated with other communication measures; (2) how eye gaze is associated with features of the task environment; and (3) how eye gaze relates to learning outcomes. We present analyses in each of the three areas through joint visual attention, using a dataset of 28 4th and 5th grade dyads working on an Intelligent Tutoring System for fractions. By combining eye tracking, dialogue transcripts, tutor logs, and pre/post data, we show the potential of using dual eye tracking to better understand the collaborative learning process. [This is pre-publication version of a chapter published in: "Innovative Assessment of Collaboration," edited by P. Kyllonen, A. von Davier, and M. Zhu, New York: Springer, 2017, pp. 157-172.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: