Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOlsen, Jennifer K.; Belenky, Daniel M.; Aleven, Vincent; Rummel, Nikol; Sewall, Jonathan; Ringenberg, Michael
TitelAuthoring Collaborative Intelligent Tutoring Systems
[Konferenzbericht] Paper presented at the Workshop on Intelligent Support for Learning in Groups (2nd) at the International Conference on Artificial Intelligence in Education (AIED) (16th, Memphis, TN, Jul 9-13, 2013).
Quelle(2013), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterIntelligent Tutoring Systems; Programming Languages; Fractions; Learning Processes; Teaching Methods; Problem Solving; Cooperative Learning; Mathematics Instruction
AbstractAuthoring tools for Intelligent Tutoring System (ITS) have been shown to decrease the amount of time that it takes to develop an ITS. However, most of these tools currently do not extend to collaborative ITSs. In this paper, we illustrate an extension to the Cognitive Tutor Authoring Tools (CTAT) to allow for development of collaborative ITSs that can support a range of collaboration scripts. Authoring tools for collaborative ITSs must be flexible enough to allow for different learning goals and different collaboration scripts. We discuss how two collaboration scripts that we are using in our research on fractions learning are implemented in CTAT. The examples illustrate how CTAT flexibly supports collaborative tutors by running synchronized tutor engines for each student, and how it supports the development of collaborative tutors through the use of multiple behavior graphs that use no programming to develop. [This paper was published in: "Proceedings of the Workshops at the 16th International Conference on Artificial Intelligence in Education AIED 2013 Memphis, USA, July 9-13, 2013," Vol. 1009, edited by Erin Walker and Chee-Kit Looi, CEUR-WS.org, 2013, pp. 1-10.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: