Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSebastian, James; Allensworth, Elaine; Wiedermann, Wolfgang; Hochbein, Craig; Cunningham, Matthew
TitelPrincipal Leadership and School Performance: An Examination of Instructional Leadership and Organizational Management
Quelle(2018), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPrincipals; School Administration; Leadership Effectiveness; Instructional Leadership; School Effectiveness; Achievement Gains; Self Evaluation (Individuals); Public Schools; Administrator Responsibility; Administrator Attitudes; Elementary Schools; State Standards; Standardized Tests; Illinois (Chicago)
AbstractRecent research work in school leadership highlighting the importance of principals' organizational management skills has prompted scholars to consider their importance in relation to instructional leadership skills. However, there is limited empirical work that directly compares these leadership skills and their importance for school outcomes. In this study, we use principals' self-ratings to construct typologies of effectiveness in both domains and compare their relationship to student achievement. Our results show that principals view themselves as either strong or weak on instructional leadership and organizational management skills simultaneously. We also find that learning gains vary significantly across the principal profiles. [This is the online version of an article published in "Leadership and Policy in Schools" (ISSN 1570-0763). For the final published version of this article, see EJ1238043.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: