Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Association for College Admission Counseling; National Association of Student Financial Aid Administrators (NASFAA)
TitelToward a More Equitable Future for Postsecondary Access
Quelle(2022), (56 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEqual Education; Access to Education; Postsecondary Education; College Admission; Barriers; Racial Bias; African American Students; Racial Discrimination; Student Financial Aid; Financial Aid Applicants; Selective Admission; Decision Making
AbstractIn 2020, American society encountered a flashpoint. Racism, both individual and systemic, was laid bare by an environment in which racist attitudes and beliefs became prevalent, by violence against Black Americans, and by the COVID-19 pandemic. This report seeks to reimagine college admission and financial aid through an equity lens. The report recommends a series of actions for admission and financial aid practitioners, educational institutions, and state and federal agencies and policymakers. It urges further, deeper study and examination of issues that create barriers to entry to postsecondary education for traditional-aged and adult students of color, particularly Black students. In focusing on advancing equity in college admission for Black students, the report acknowledges the legacy of discrimination and the ongoing effects of structural barriers against Black Americans throughout society that continue to limit postsecondary educational opportunity for Black students. (ERIC).
AnmerkungenNational Association for College Admission Counseling. 1631 Prince Street, Alexandria, VA 22314-2818. Tel: 800-822-6285; Tel: 703-836-2222; Fax: 703-836-8015; e-mail: info@nacac.com; Web site: http://www.nacacnet.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: