Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHolstein, Kenneth; McLaren, Bruce M.; Aleven, Vincent
TitelCo-Designing a Real-Time Classroom Orchestration Tool to Support Teacher-AI Complementarity
Quelle(2019), (38 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLearning Analytics; Technology Uses in Education; Artificial Intelligence; Stakeholders; Design; Elementary Secondary Education; Middle School Teachers; Teacher Participation
AbstractInvolving stakeholders throughout the creation of new educational technologies can help ensure their usefulness and usability in real-world contexts. However, given the complexity of learning analytics (LA) systems, it can be challenging to meaningfully involve non-technical stakeholders throughout their design and development. This article reports on the iterative co-design, development, and classroom evaluation of Lumilo, a wearable, real-time awareness tool for teachers working in AI-enhanced K-12 classrooms. In the process, we argue that the co-design of LA systems requires "new kinds of prototyping methods." We introduce one of our own prototyping methods, REs, to address unique challenges of co-prototyping LA tools. This work presents the first end-to-end demonstration of how non-technical stakeholders can participate throughout the whole design process for a complex LA system--from early generative phases to the selection and tuning of analytics to evaluation in real-world contexts. We conclude by providing methodological recommendations for future LA co-design efforts. [This is the pre-publication version of an article published in "Journal of Learning Analytics" v6 n2 p27-52 2019 (ISSN 1929-7750). For the final published version of this article, see EJ1224130.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: