Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClarke, Ben; Turtura, Jessica; Lesner, Taylor; Cook, Madison; Smolkowski, Keith; Kosty, Derek; Doabler, Christian T.
TitelA Conceptual Replication of a Kindergarten Math Intervention within the Context of a Research-Based Core
Quelle(2022), (40 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Smolkowski, Keith)
ORCID (Kosty, Derek)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReplication (Evaluation); Kindergarten; Mathematics Education; Intervention; Number Concepts; Mathematics Achievement; Achievement Gains; At Risk Students; Achievement Gap; Response to Intervention; Mathematics Instruction; Instructional Effectiveness; Mathematics Skills
AbstractThe purpose of this study was to conduct a replication study of a kindergarten mathematics intervention, ROOTS, delivered within the context of a research base core program. In the study, sixty two classrooms were randomly assigned to treatment (ROOTS) or a business as usual control. All classrooms implemented a research based core program (Early Learning in Mathematics). Participants included 163 treatment students and 145 control students nested within classrooms. Key differences between the current replication study and the original study included geographical region, instructional context, and student initial skill. In contrast to the significant positive effects (Hedges' g values of 0.30 to 0.38) found in the original study, no significant differences were found between the treatment and control conditions. Pretest skills did not moderate treatment effects. Implications for replication research and evaluating intervention efficacy are discussed. [This is the online first version of an article published in "Exceptional Children."] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: