Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrowne, Daniel
InstitutionWallace Foundation
TitelFrom Access to Equity: Making Out-of-School-Time Spaces Meaningful for Teens from Marginalized Communities. Considerations
Quelle(2022), (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEqual Education; After School Programs; Minority Group Students; Access to Education; Inclusion; Mentors; Educational Policy; Educational Practices
AbstractAfterschool, summer and other out-of-school-time (OST) programs provide young people with a range of opportunities. Youth participants can build positive relationships with peers and adults, develop and hone academic and other skills, and engage in apprenticeships and other forms of intergenerational learning. However, there is a persistent and widening gap between the OST opportunities available to young people from low-income households and those available to their more affluent peers. This brief summarizes findings from Wallace-commissioned research about key challenges and promising practices toward equity in out-of-school-time programs engaging historically marginalized youth populations. This report captures the ideas and recommendations gleaned from a literature review and interviews with OST policy influencers, program directors, youth workers, and scholars across the nation. [For the companion brief, "Youth Perspectives on Designing Equitable Out-of-School-Time Programs," see ED618775.] (ERIC).
AnmerkungenWallace Foundation. 5 Penn Plaza 7th Floor, New York, NY 10001. Tel: 212-251-9700; Web site: http://www.wallacefoundation.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: