Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcGinn, Kelly M.; Booth, Julie L.; Young, Laura K.
TitelThe Interaction of Worked-Examples/Self-Explanation Prompts and Time on Algebra Conceptual Knowledge
Poster presented at the Annual Meeting of the Cognitive Science Society (London, UK, Jul 2017).
Quelle(2017), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAlgebra; Mathematics Instruction; Problem Solving; Concept Formation; Mathematical Concepts; Misconceptions; Cues; Intervention; Teaching Methods
AbstractSuccess in Algebra I often predicts whether or not a student will pursue higher levels of mathematics and science. However, many students enter algebra holding persistent misconceptions that are difficult to eliminate, thus, hindering their ability to succeed in algebra. One way to address these misconceptions is to implement worked-examples and self explanation prompts, which have been shown to improve students' conceptual knowledge. However this effect seems to be greater after a delay. The current study sought to explore such time-related effects on algebra conceptual knowledge. In a year-long random-assignment study, students either studied worked-examples and answered self-explanation prompts (n = 132) or solved typical isomorphic problems (n = 140). A three-way mixed ANCOVA (pre-algebra knowledge x condition x time) found a significant condition by time effect. The growth of algebra conceptual knowledge was greater for students studying worked-examples than for those solving typical problems. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: