Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFarrell, Caitlin C.; Penuel, William R.; Allen, Annie; Anderson, Eleanor R.; Bohannon, Angel X.; Coburn, Cynthia E.; Brown, Stephanie L.
TitelLearning at the Boundaries of Research and Practice: A Framework for Understanding Research-Practice Partnerships
Quelle(2022), (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Penuel, William R.)
ORCID (Anderson, Eleanor R.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterResearch and Development; Theory Practice Relationship; Partnerships in Education; Educational Improvement; Educational Change; Educational Environment; Middle School Mathematics
AbstractGiven the rapid growth of research-practice partnerships (RPPs), we need a framework that helps the field understand how RPPs can facilitate organizational learning in service of local educational improvement and transformation. Drawing on sociocultural and organizational learning theories, we argue that learning can happen for the organizations engaged in RPPs at the boundaries of research and practice. Such learning is evident when there are changes in collective knowledge, policies, and routines of participating organizations, with implications for longer-term outcomes of educational improvement and transformation locally and more broadly. The degree to which organizations can make use of the ideas from the RPP is dependent, in part, on the presence and design of boundary infrastructure and the preexisting organizational capacities and conditions. We conclude with implications for those engaging in RPPs and future research. [This is the online first version of an article published in "Educational Researcher." For the final published version of this article, see EJ1334106.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: